
107
18 Şubat 2025 11:12
Kentte, İl Millî Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Geliştirme Birimi tarafından ilk ve ortaokul öğrencileri için geliştirilen proje; ismini kitap, spor, sanat ve müzik kelimelerinin baş harflerinden alıyor.
"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nin öncelenerek ekran ve dijital bağımlılık, obeziteyle mücadele başta olmak üzere Türk aile yapısını korumak, okuyan nesiller yetiştirmek ve yaygınlaştırmak amacıyla yola çıkılan projede geliştirilen yöntemler olumlu sonuçlar verdi.
Projeyle öğrencilere kitap okuma sevgisi aşılanırken bir yandan resim, müzik ve spor alanlarındaki becerilerini keşfetme olanağı sağlanıyor. Geleneksel Türk oyunlarının da öğretildiği projede, öğrenciler taş boyama ve fidan dikme gibi çeşitli etkinliklere de katılıyor.
Kent genelinde 63 okul ve 3 bini aşkın öğrenciyi kapsayan proje sayesinde kitap okuma oranı yaygınlaşırken öğrenciler kalimba ve melodika çalmayı, resim yapmayı öğreniyor, yatkın oldukları spor dallarında kabiliyetlerini keşfediyor.
İl Millî Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Koordinatörü Pınar Aslan, meslek hayatında edindiği tecrübelerden yola çıkarak yeni maarif modelinin hedefleri doğrultusunda kendilerini öğrencilerin yerine koyup projeyi geliştirdiklerini söyledi.
Hiçbir şeyin zorla yaptırılamayacağına dikkati çeken Aslan, "Biz çocukları serbest bırakalım, sadece kitap okutmayalım, okurken geleneksel Türk oyunu öğrensinler, spor yapsınlar, enstrüman çalmayı öğrensinler istedik. Komplike proje geliştirmeyi hedefledik aslında. Sahadan çok güzel geri dönüşler oldu. Çocuklar kitap okuyor, enstrüman çalıyor, spor yapıyor, geleneksel oyunlarımızı öğreniyor. Amacımız, çocukları ekran bağımlılığından kurtarmak, obeziteden uzaklaştırmak ve kitap okumayı yaygınlaştırmak." diye konuştu.
Projenin içindeki modüller sayesinde çocuklarda yarışma havası oluşturulduğuna işaret eden Aslan, "Cumhuriyetimizin 101. yılı olması dolayısıyla 101 kitap okuma hedefi belirledik. 20 kitaba ulaşan öğrencimize tohum, 40 kitap okuyana fidan, 60 kitapta ağaç, 101'inci kitapta Kissamu rozetlerini takıyoruz. Rozetler çocukları çok heyecanlandırdı, bu çok büyük bir rekabete ve güzel sonuçlar almamıza sebep oldu." şeklinde konuştu.